13 Haziran 2014

Başka Bir Okul Mümkün





Bir okul düşünün tüm çocuklar, veliler, çalışanlar, eğitimciler mutlu olsun. Çocuklar okula koşa koşa gelsin, pazartesini sabırsızlıkla beklesin. Bir okul düşünün Çocuk Hakları Sözleşme'sinde belirlenen hakları hayata geçirsin, çocukların kendilerini gerçekleştirmelerini sağlasın, katılımcı demokrasiyle yönetilsin, ekolojik dengeye saygılı olsun ve de ticari kar amacı gütmesin. Bir okul düşünün çocuğunuz sabah okula gitmek için sizinle kavga etsin. Bir okul düşünün çocuğunuz okulunun yönetiminde söz sahibi olsun, yanlış okumadınız bayağı okulu çocuklar yönetsin. Mesela okula bir trambolin mi alınacak buna onlar karar versin, ya da ne bileyim okula bir ziyaretçi mi gelecek onlardan izin alınmadan kabul edilmesin. (http://www.baskabirokulmumkun.net)
Bir okul düşünün çocuğunuz o gün neyi öğrenmek istiyorlarsa onu öğrensin. Seçim yapabilme hakkı olsun resim mi yapmak istiyor, seramik mi yapmak istiyor ya da jimnastik mi yapmak istiyor buna kendisi karar versin. Öğretmenler sadece onların öğrenmelerine yardımcı “arkadaşları” olsun. Bir okul düşünün çocuğunuz hiçbir ama hiçbir konuda yarıştırılmasın ve de bir birileri ile kıyaslanmasın.



Bir okul düşünün meclisi olsun, çatışma ve çözüm sorunu kurulu olsun, aile meclisi olsun, beslenme ilkeleri olsun, mimari ilkeleri olsun.  Bir okul düşünün ki ekolojik yasamı kendisine dert etsin. Hayvan haklarına saygılı temiz enerjiden yana dünyanın kaynaklarının sınırlı olduğunun farkında olsun.
Ne güzel de hayal kuruyorsun dediğinizi duyar gibi oldum. Keşke böyle okullar olsa ancak nerdeee diyen sesiniz yankılandı sanki. Ancak bu yazdıklarım hayal değil. Bodrum da böyle bir okul var. Ben de sizler gibi okuduklarıma inanmakta zorluk çekince kalkıp Bodrum’a gittim. Kendi gözlerimle gördüm çocukların nasıl da mutlu olduklarını. Sinema atölyesinde, seramik atölyesinde gördüklerime inanmakta zorlandım. Sorunlar karsısında buldukları çözümlere şapka çıkarttım. Okul meclisinde tartışılan konuları okuduğumda gözlerim parladı. MUTLU KEÇİ’den (çocukların okullarına verdikleri ad) ayrılmak istemedim. Orada bir köşede öylece kalsam, kaçırdığım çocukluğumu yeniden yaşayabilir miyim diye düşünmeden edemedim.



Bir grup gönüllü insanın (onlara için çok şey yazabilirim ancak benim bulabildiğim tek tanımlama onlar gerçekten İNSAN) çocuklarla neler yapabildiklerini görmek topluma dair kaybolan umutlarımın yeşermesini sağladı. İnsanın egosunu yenip bir araya geldiğinde neleri yapabildiğini görmek heyecanıma heyecan kattı. Böyle bir okulun mümkün olduğunu görünce çıktığımız yolun ne kadarda heyecanlı, öğretici bir yol olduğunu gördüm. Siz de Çanakkale’de böyle bir okulun mümkün olduğunu düşünüyorsanız bize katılın. (BBOM ÇANAKKALE https://www.facebook.com/groups/1470357133200439/)